torsdag 21 oktober 2010

Torsdag

Dagens stora mission var ju som jag skrev igår att passa bossens 11 månaders skrutt medan hon (modern) var på möte!
Och precis som jag förutspått så gick det som på räls. Vi började med att leka lite i butiken = mitt jobb, sedan smaskades det gröt och fruktpuré:



Sedan gav vi oss iväg på en liten promenix till "ankdammen" för att mata fåglarna:


Lillskruttan hade skitkul och tittade förundrat på fåglarna och babblade som sjutton med flyfäna som slogs om brödet vi hade med oss.

Eftersom det började närma sig lunch drog vi vidare till mitt favvohak för att handla take-awaymat till mig, och idag blev det Tex-mexsallad, vilket jag äter typ 3 ggr i veckan om jag inte äter nudelwok! (varför variera sig liksom ;))
Medan vi väntade på min mat satte vi oss på uteserveringen och chillade lite i solen och knaprade på ett smörgåsrån, eller rättare sagt skruttan knaprade och jag chillade.


Efter detta började vi röra oss tillbaka till jobbet då den ömma modern hade landat igen efter sitt möte. En mysig stund hade vi i alla fall...och det blir säkert fler gånger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar