torsdag 28 oktober 2010

Knullåt

Idag var jag så redig, så redig så och cyklade till och från jobbet. Brukar i vanliga fall lyssna på musik på vägen men struntade i det idag.
Så på hemvägen med öronen fladdrande i blåsten och med blodsmak i munnen började jag istället sjunga lite för mig själv...och låten som av en outgrundlig anledning kom över mina läppar var den gamla klassikern "Jag hör hur de ligger med varandra i våningen ovanför" av Kjell Höglund.
En riktig pärla som hörs på radion alldeles för sällan!

JAG HÖR HUR DOM LIGGER MED VARANDRA I VÅNINGEN OVANFÖR



Text och musik: Kjell Höglund


Jag hör hur dom ligger med varandra


i våningen ovanför


hon låter så lycklig


hon låter så fin






Hon talar om för mig


att det känns så skönt


att hon mår så bra


hon låter så lycklig


hon låter så fin






Jag hör hur dom ligger med varandra


i våningen ovanför


jag hör inte honom


men hon låter bra






Jag har sett henne några gånger på stan


hon ser glad ut


vi säger: Hej! Hon skrattar så gott


idag bjöd hon in mig på en kopp kaffe


och lite knäckebröd


men honom har jag aldrig sett






Jag hör hur dom ligger...

Mer Kjell Höglund till folket!

Och här är min cykel




Huggar & Kissie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar