onsdag 19 augusti 2009

Valmöjligheter

Valet är ditt!
Så börjar brevet jag och alla andra över 16 år i Västra Götalandsregionen fått eller får i dagarna.
Det är alltså dags att välja vårdcentral...wow!

Men för att underlätta mitt val har de redan valt (erbjuder de) en vårdcentral som ligger närmast min bostadsadress. I mitt fall innebär detta att jag får byta vårdcentral (om jag nu väljer deras val), det roliga med det här är att den vårdcentral som jag nu erbjuds är den vårdcentral som jag velat tillhöra hela tiden jag bott på min nuvarande adress (och som jag tllhörde under flera år när jag bodde på en annan adress).
Men då jag kontaktat denna vårdcentral har de sagt att jag inte tillhört deras upptagningsområde och hänvisat mig till en annan...Kan bara säga att jag nu är lätt förvirrad!

Till saken hör också att jag för bara några månader sedan fick en remiss från Öppenpsyk. till min nuvarande vårdcentral för att de nu ska "ha hand" om mig när det gäller medicinering och annat, antar att jag nu (om jag byter vårdcentral) måste be nuvarande vårdcentral skicka en remiss till min "nya" vårdcentral...Ja, ja Valet är mitt!


1 kommentar:

  1. Visst e det underbart i Rheinfelt och valfrihetens förlovade land... :)

    SvaraRadera