måndag 10 augusti 2009

25 saker om mig

Som en liten presentation av mig själv här på bloggen har jag satt ihop en liten lista på punkter som ger en liten beskrivning av mig/mitt liv!


1. Jag ÄLSKAR surströmming

2. Har aldrig bråkat med mina föräldrar...och det är väl bla. därför jag är så konflikträdd! (Ingen tonårsrevolt här inte)


3. Jag drack alltid sockerdricka ur snapsglas som liten (såg ju hur de vuxna gjorde), fick även dricka ur sista slatten ur mormors öl...

4. Jag har gjort en Regression och sett flera av mina tidigare liv.

5. År 1988 (ev. 89) smög jag och en kompis in på I17 i Uddevalla (regementet) kl. 2 på natten mitt under högberedskap. Anledningen var förstås killar...;) Vi åkte INTE fast (bra beredskap...INTE)

6. Hade en gång en pojkvän som hette Reidar...han låg en hel dag i mitt flickrum och talade i tungor ;-P

7. Trots att det är svårt att tro så har jag hållit på med många sporter: Pingis, fotboll, balett, konståkning, orientering, längdskidåkning, terränglöpning, bågskytte, segling, jazzdans...

8. Jag har varit vegetarian i perioder.

9. När jag var 17 opererades jag strax intill örat...där jag hade en gäle (sån som fiskar har) Denna ska tydligen växa igen efter, eller möjligen strax innan förlossningen. Men inte på mig inte ;-)

10. Jag har gått vilse på en Ö!!

11. Tyvärr har jag blivit vräkt från min bostad en gång.

12. Är utbildad till undersköterska/mentalskötare

13. Är även utbildad Eurytmist

14. Smygrökte för min mamma tills jag var över 30 år (pappa vet dock fortfarande inget)

15. Är bra på att lägga onödigt vetande på minnet...och har väl ganska bra minne i övrigt också

16. Jag tar antidepressiv medicin sedan 1996...och det är inget jag skäms över

17. Tycker att alla människor är lika värda och ska få bo var de vill...(en utopi, men det är så jag känner)

18. Är INTE förtjust i att dansa styr/pardans

19. Vill dö före min mamma eftersom jag inte tror att jag klarar mig utan henne ;P

20. När jag var 4 hade jag en Barnläkare som var pedofil

21. "Bjällerklang, bjällerklang cykla bak o fram...och i ett hörn där stod en björn och måla TASSEN grön" (så var texten trodde jag väldigt länge. Var nog vuxen innan jag kopplade vilket ord det egentligen skulle vara!)

22. Jag har ett väldigt stort behov av att få vara ensam och antisocial, och har ständigt dåligt samvete för detta (förlåt alla vänner)

23. Älskar dock att att läsa högt och/eller prata inför en grupp främmande människor

24. Jag drömmer mycket, och kommer ofta ihåg mina drömmar...ibland efter flera år

25. Har vid närmare 40 (om ett år) fortfarande ingen aning om vad jag vill göra när jag blir "stor"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar