söndag 9 januari 2011

Pundat

Jag är periodare...ja inte i bemärkelsen att jag dricker eller tar droger, utan när det gäller lyrik/poesi/dikter, eller vad man nu väljer att kalla det...
Får perioder då jag både läser och skriver...

Den senaste tiden har det blivit både mycket läsande och en del skrivande, vilket har att göra med det psykiska tillstånd jag just nu befinner mig i.

Vill dela med mig av några favoriter:

Hur kan jag säga om din röst är vacker.

Jag vet ju bara, att den genomtränger mig och kommer mig att darra som ett löv och trasar sönder mig och spränger mig.

Vad vet jag om din hud och dina lemmar.
Det bara skakar mig att de är dina, så att för mig finns ingen sömn och vila, tills de är mina.

.......................................................................

Inte en dag gick utan att jag tänkte på dig.

Hoppades att du någon gång tänkte på mig.


Du kom, svepte med mig och försvann…så snabbt att jag inte riktigt hann…
få veta om Du var Han.


Min längtan och mitt hopp.
Lämnade för alltid ett tomrum i min själ och min kropp.


Nu kom Du igen och sa Hej!
Och förnuftet sa Nej, men känslan sa Ja, ja, ja!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar