tisdag 2 november 2010

Skyltning, Snusk-Åke och Carbonara

Efter tre dagars ledigt var det dags att gå till jobbet idag.

På dagens att göra lista stod skyltning av fönster med tillhörande fyra motsträviga skyltdockor. Tyckte att jag fick till det riktigt bra trots att jag inte direkt hade någon plan när jag startade, men fick till en bra mix av kläder, skor och accessoarer!


Något jag glömde var att ta kort på fönstren, dels på grund av dåligt ljus=mörker men mest var det för att jag helt enkelt glömde bort det (får se om jag kommer ihåg imorgon istället).


Tänkte ändå putta in en bild på min kära kollega som står vid ett av skyltfönstren, denna min rara kollega är ej tillfrågad om hon vill vara med i bloggen så därför har jag "fixat" bilden lite.


Är lite osäker på om jag ska nämna folk vid deras rätta namn här, så idag kallar vi kollegan för Snusk-Åke (ett namn hon själv alt. hennes vänner hittat på), jag personligen tycker inte att hon är särskilt snuskig då hon sköter sin personliga hygien på ett högst tillfredsställande sätt!


Kollega 

Efter dagens arbete ha jag nu landat hemma i soffan där jag nyss intog en måltid jag själv tillagat; Spaghetti Carbonara!  Mäkta imponerad av mig själv då det var första gången jag svängt ihop en sådan. Och banne mig om det inte smakade gott också!  


 Close-up på Carbonara ála Tryggva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar