tisdag 8 september 2009

I am a Yogi

Ibland kommer jag in i perioder då jag dricker mycket thé och ett favoritthé jag har är Yogi Tea (ett thé jag upptäckte under min karriär i hälsokostbranschen).

Nu är ju i och för sig inte Yogi Tea ett thé i ordets rätta betydelse...det innehåller nämligen inte ett uns av thé! (Utan är en blandning av bla. olika kryddor).

Anyway, en liten bonus med detta thé är att på varje thépåse, eller rättare sagt på lappen på varje påses snöre står ett litet visdomsord. Olika visdomsord på varje enskild påse!

Detta upphöjer thédrickandet till en helt ny nivå!

Några favoriter: "A relaxed mind is a creative mind", "We are spiritual beings having a human experience", "The mind is given to you, you are not given to the mind."

1 kommentar:

  1. Borde det inte isf. klassas som ett "Chai" eller? I indien har de ju pippi på det, kolla in "Slumdog Millionaire", Chai Walla!

    SvaraRadera